ΑΙΣΧΡΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΡΟΪΔΗ
Σύμφωνα με αποκαλύψεις της εφημερίδας «Το τελευταίο ψέμα», σάλο έχει προκαλέσει το μυθιστόρημα του Εμμανουήλ Ροΐδη «Η Πάπισσα Ιωάννα». Στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα ο συγγραφέας παρουσιάζει μια γυναίκα να ανέρχεται τις θέσεις της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, μέχρι να φτάσει στο ανώτερο αξίωμα, αυτό του Πάπα. Σύμφωνα, όμως, με την εφημερίδα «παρόλο που το βιβλίο παριστάνει πως μιλάει για την καθολική εκκλησία του μεσαίωνα, στην πραγματικότητα έχει ως στόχο την ορθόδοξη ελληνική εκκλησία του σήμερα. Οι παπάδες περιγράφονται ως αμόρφωτοι, υποκριτές και λάγνοι. Οι μοναχοί ως αιρετικοί, άθεοι, μοιχοί και αιμομίκτες. Στην οργιώδη φαντασία του κυρίου Ροΐδη, το μόνο που συμβαίνει στα μοναστήρια είναι τσιμπούσια και όργια (η ηρωίδα κλείνεται σε μοναστήρι επειδή μια αγία, σε ένα όραμα της σφύριξε πως εκεί θα έχει καλύτερη σεξουαλική ζωή). Οι παπάδες βαφτίζουν (κυριολεκτικά) το κρέας ψάρι και προσπαθούν να βιάσουν την ηρωίδα η οποία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να συνευρίσκεται ερωτικά με ιερωμένους».
Το δημοσίευμα συνεχίζει: «Από το “αριστούργημα” του κουλτουριάρη κυρίου Ροΐδη δεν απουσιάζουν βέβαια και τα προκλητικά σχόλια προς το ποίμνιο και τον απλό ελληνικό λαό. Έτσι οι Έλληνες παρουσιάζονται ως κουτοπόνηροι, απαθείς και ανόητοι. Όσοι νηστεύουν, μας λέει, τρώνε αστακό την Παρασκευή (δεν έχουμε όλοι μας τόσα λεφτά κύριε Ροΐδη. Ειδικά με όλα αυτά που τραβάει ο ελληνικός λαός στις μέρες μας θα μπορούσατε να είστε πιο προσεχτικός), ακόμα και τις ορθόδοξες θρησκευτικές εικόνες, τις αποκαλεί τερατόμορφες, ενώ μας λέει πως προτιμά τις δυτικές. Και στην εισαγωγή ο “συγγραφέας” αναφέρει πως προτιμά τους καθολικούς παπάδες από τους ορθόδοξους (αν συμπαθεί τόσο τους καθολικούς παπάδες να τους πάρει σπίτι του!). Το μυθιστόρημα είναι τόσο εξόφθαλμα αισχρό που μέχρι και ο ίδιος παραδέχεται στην εισαγωγή του πως περιέχει μόνο αίσχη και γελοιογραφίες».
Ο Κύριος Ροΐδης
Στην συνέχεια παρατίθεται ένα σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα. Η εφημερίδα τονίζει: «Ο κύριος Ροΐδης αποτελεί παράδειγμα σύγχρονου κουλτουριαρέου. Καταγόμενος από πλούσια οικογένεια σπούδασε στο εξωτερικό με λεφτά του μπαμπά και τώρα έρχεται να μας κρίνει και να μας πει πώς να ζούμε, χωρίς να έχει δουλέψει μια μέρα στη ζωή του. Όταν επιτέλους αποφάσισε να δουλέψει, έπιασε δουλειά στην εθνική βιβλιοθήκη (βαρέα και ανθυγιεινά ο δικός σου). Με λίγα λόγια πληρώνεται με λεφτά του κράτους (λεφτά του Έλληνα φορολογουμένου, δικά μου και δικά σου, φίλε αναγνώστη, που ούτε μου περισσεύουν ούτε σου περισσεύουν) για να γράφει τα τερατουργήματά του».
«Βέβαια», συνεχίζει η εφημερίδα, «αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο κύριος Ροΐδης προκαλεί. Δείτε τι δήλωσε παλαιότερα: Έκαστος τόπος έχει την πληγήν του: Η Αγγλία την ομίχλην, η Αίγυπτος τας οφθαλμίας, η Βλαχία τας ακρίδας και η Ελλάς τους Έλληνας. Το μόνο που μπορούμε να του πούμε εμείς, είναι πως αν δεν του αρέσει η χώρα μας είναι ελεύθερος να φύγει, κανείς δεν τον κρατά».
Αντιδράσεις
Μετά τις αποκαλύψει της εφημερίδας ακολούθησε σάλος αντιδράσεων. Σε άρθρο της την επόμενη μέρα, η εφημερίδα «Το τελευταίο ψέμα» αναφέρει: «Σάλο προκάλεσαν οι αποκαλύψεις του Τελευταίου Ψέματος για το μυθιστόρημα του Εμμανουήλ Ροΐδη «Η πάπισσα Ιωάννα». Με επίσημη ανακοίνωσή της η εκκλησία χαρακτηρίζει το μυθιστόρημα αντιχριστιανικό και κακοήθες, ενώ σε πηγαδάκια έξω από τη Μητρόπολη ακούγονται φήμες περί αφορισμού. Επίσης ο μητροπολίτης Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, υπέρτιμος και έξαρχος Βορείου Ηπείρου, δήλωσε από τον Γράμμο -όπου έχει κατασκηνώσει μόνιμα- πως δεν τον φοβίζουν «ούτε ο Ροΐδης, ούτε το ΚΚΕ, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ» για να καταλήξει: «Ο Γράμμος ζει και μας οδηγεί!». Η Χρυσή Αυγή δεν προέβη ακόμη σε δηλώσεις, αλλά σύμφωνα με διαρροές η τοποθέτηση αναμένεται να κινηθεί κάπως έτσι: «Είναι πάρα πολλά τα δρώμενα. Αυτή η αθλιότητα δεν θα περάσει έτσι. Σας προειδοποιούμε ότι αυτή η μαλ… ταινία (sic) δεν θα αφήσουμε να παιχτεί στην πόλη μας. Θα μας βρείτε απέναντί σας και πιστέψτε μας δεν θέλετε..!», ενώ φήμες μιλούν για προγραμματισμό συγκέντρωσης μπροστά στο άγαλμα του Εμμανουήλ Ροΐδη στην Ερμούπολη, καθώς και στην οδό Χαριλάου Τρικούπη στην Αθήνα (μια και ο συγγραφέας ήταν φανατικός οπαδός του πολιτικού Χαριλάου Τρικούπη)».
Συμπέρασμα
Τα δύο δημοσιεύματα καταλήγουν πάνω κάτω στο ίδιο συμπέρασμα το οποίο παραθέτουμε αυτούσιο: «Στην εποχή της κρίσης όπου κάθε εξουσία έχει παραδοθεί στους τροϊκανούς και τους διεθνείς τοκογλύφους, το τελευταίο που θέλει να χτυπήσει η νέα τάξη πραγμάτων είναι και το πιο δύσκολο: την ψυχή και το πνεύμα του Έλληνα. Για το λόγο αυτό θέλουν να τινάξουν στον αέρα τούς τρεις πυλώνες της ταυτότητας μας: Τη θρησκεία, την πατρίδα και την οικογένεια. Και αν η πατρίδα έχει χτυπηθεί με τόσους διαφορετικούς τρόπους, έργα θολοκουλτουριαρέων σαν του κυρίου Ροΐδη έχουν στόχο τη θρησκεία μας. Όσο για την οικογένεια θα σας υπενθυμίσουμε απλώς δύο έργα που παίχτηκαν αυτό το καλοκαίρι στα αρχαία μας θέατρα (και πάλι με δικά μας λεφτά, με χρήματα του απλού Έλληνα φορολογουμένου). Στο ένα με την ονομασία «Οιδίποδας Τύραννος» ένας βασιλιάς σκοτώνει τον πατέρα του και κάνει σεξ με την μάνα του, ενώ σε ένα άλλο με τον τίτλο «Μήδεια», μια ξένη πριγκίπισσα σκοτώνει τα παιδιά της και στο τέλος φεύγει ατιμώρητη. Όπως γράψαμε παλαιότερα σε άρθρα σχετικά με τις δύο παραστάσεις, τέτοια άρρωστα κατασκευάσματα έχουν σαν μοναδικό στόχο να δηλητηριάσουν την ψυχή του Έλληνα».
Μετά το σάλο που προκλήθηκε, η «Εποχή» εξασφάλισε αποκλειστικές δηλώσεις του συγγραφέα. Ο Εμμανουήλ Ροΐδης μάς δήλωσε σε αποκλειστικότητα: «Είμαι νεκρός. Αφήστε με ήσυχο».
(Το παραπάνω κείμενο είναι προϊόν σάτιρας. Οποιαδήποτε ομοιότητά του με πραγματικά γεγονότα ή πρόσωπα οφείλεται αποκλειστικά σε έλλειψη φαντασίας).
(Στην εφημερίδα Εποχή)
Σύμφωνα με αποκαλύψεις της εφημερίδας «Το τελευταίο ψέμα», σάλο έχει προκαλέσει το μυθιστόρημα του Εμμανουήλ Ροΐδη «Η Πάπισσα Ιωάννα». Στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα ο συγγραφέας παρουσιάζει μια γυναίκα να ανέρχεται τις θέσεις της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, μέχρι να φτάσει στο ανώτερο αξίωμα, αυτό του Πάπα. Σύμφωνα, όμως, με την εφημερίδα «παρόλο που το βιβλίο παριστάνει πως μιλάει για την καθολική εκκλησία του μεσαίωνα, στην πραγματικότητα έχει ως στόχο την ορθόδοξη ελληνική εκκλησία του σήμερα. Οι παπάδες περιγράφονται ως αμόρφωτοι, υποκριτές και λάγνοι. Οι μοναχοί ως αιρετικοί, άθεοι, μοιχοί και αιμομίκτες. Στην οργιώδη φαντασία του κυρίου Ροΐδη, το μόνο που συμβαίνει στα μοναστήρια είναι τσιμπούσια και όργια (η ηρωίδα κλείνεται σε μοναστήρι επειδή μια αγία, σε ένα όραμα της σφύριξε πως εκεί θα έχει καλύτερη σεξουαλική ζωή). Οι παπάδες βαφτίζουν (κυριολεκτικά) το κρέας ψάρι και προσπαθούν να βιάσουν την ηρωίδα η οποία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να συνευρίσκεται ερωτικά με ιερωμένους».
Το δημοσίευμα συνεχίζει: «Από το “αριστούργημα” του κουλτουριάρη κυρίου Ροΐδη δεν απουσιάζουν βέβαια και τα προκλητικά σχόλια προς το ποίμνιο και τον απλό ελληνικό λαό. Έτσι οι Έλληνες παρουσιάζονται ως κουτοπόνηροι, απαθείς και ανόητοι. Όσοι νηστεύουν, μας λέει, τρώνε αστακό την Παρασκευή (δεν έχουμε όλοι μας τόσα λεφτά κύριε Ροΐδη. Ειδικά με όλα αυτά που τραβάει ο ελληνικός λαός στις μέρες μας θα μπορούσατε να είστε πιο προσεχτικός), ακόμα και τις ορθόδοξες θρησκευτικές εικόνες, τις αποκαλεί τερατόμορφες, ενώ μας λέει πως προτιμά τις δυτικές. Και στην εισαγωγή ο “συγγραφέας” αναφέρει πως προτιμά τους καθολικούς παπάδες από τους ορθόδοξους (αν συμπαθεί τόσο τους καθολικούς παπάδες να τους πάρει σπίτι του!). Το μυθιστόρημα είναι τόσο εξόφθαλμα αισχρό που μέχρι και ο ίδιος παραδέχεται στην εισαγωγή του πως περιέχει μόνο αίσχη και γελοιογραφίες».
Ο Κύριος Ροΐδης
Στην συνέχεια παρατίθεται ένα σύντομο βιογραφικό του συγγραφέα. Η εφημερίδα τονίζει: «Ο κύριος Ροΐδης αποτελεί παράδειγμα σύγχρονου κουλτουριαρέου. Καταγόμενος από πλούσια οικογένεια σπούδασε στο εξωτερικό με λεφτά του μπαμπά και τώρα έρχεται να μας κρίνει και να μας πει πώς να ζούμε, χωρίς να έχει δουλέψει μια μέρα στη ζωή του. Όταν επιτέλους αποφάσισε να δουλέψει, έπιασε δουλειά στην εθνική βιβλιοθήκη (βαρέα και ανθυγιεινά ο δικός σου). Με λίγα λόγια πληρώνεται με λεφτά του κράτους (λεφτά του Έλληνα φορολογουμένου, δικά μου και δικά σου, φίλε αναγνώστη, που ούτε μου περισσεύουν ούτε σου περισσεύουν) για να γράφει τα τερατουργήματά του».
«Βέβαια», συνεχίζει η εφημερίδα, «αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο κύριος Ροΐδης προκαλεί. Δείτε τι δήλωσε παλαιότερα: Έκαστος τόπος έχει την πληγήν του: Η Αγγλία την ομίχλην, η Αίγυπτος τας οφθαλμίας, η Βλαχία τας ακρίδας και η Ελλάς τους Έλληνας. Το μόνο που μπορούμε να του πούμε εμείς, είναι πως αν δεν του αρέσει η χώρα μας είναι ελεύθερος να φύγει, κανείς δεν τον κρατά».
Αντιδράσεις
Μετά τις αποκαλύψει της εφημερίδας ακολούθησε σάλος αντιδράσεων. Σε άρθρο της την επόμενη μέρα, η εφημερίδα «Το τελευταίο ψέμα» αναφέρει: «Σάλο προκάλεσαν οι αποκαλύψεις του Τελευταίου Ψέματος για το μυθιστόρημα του Εμμανουήλ Ροΐδη «Η πάπισσα Ιωάννα». Με επίσημη ανακοίνωσή της η εκκλησία χαρακτηρίζει το μυθιστόρημα αντιχριστιανικό και κακοήθες, ενώ σε πηγαδάκια έξω από τη Μητρόπολη ακούγονται φήμες περί αφορισμού. Επίσης ο μητροπολίτης Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης, υπέρτιμος και έξαρχος Βορείου Ηπείρου, δήλωσε από τον Γράμμο -όπου έχει κατασκηνώσει μόνιμα- πως δεν τον φοβίζουν «ούτε ο Ροΐδης, ούτε το ΚΚΕ, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ» για να καταλήξει: «Ο Γράμμος ζει και μας οδηγεί!». Η Χρυσή Αυγή δεν προέβη ακόμη σε δηλώσεις, αλλά σύμφωνα με διαρροές η τοποθέτηση αναμένεται να κινηθεί κάπως έτσι: «Είναι πάρα πολλά τα δρώμενα. Αυτή η αθλιότητα δεν θα περάσει έτσι. Σας προειδοποιούμε ότι αυτή η μαλ… ταινία (sic) δεν θα αφήσουμε να παιχτεί στην πόλη μας. Θα μας βρείτε απέναντί σας και πιστέψτε μας δεν θέλετε..!», ενώ φήμες μιλούν για προγραμματισμό συγκέντρωσης μπροστά στο άγαλμα του Εμμανουήλ Ροΐδη στην Ερμούπολη, καθώς και στην οδό Χαριλάου Τρικούπη στην Αθήνα (μια και ο συγγραφέας ήταν φανατικός οπαδός του πολιτικού Χαριλάου Τρικούπη)».
Συμπέρασμα
Τα δύο δημοσιεύματα καταλήγουν πάνω κάτω στο ίδιο συμπέρασμα το οποίο παραθέτουμε αυτούσιο: «Στην εποχή της κρίσης όπου κάθε εξουσία έχει παραδοθεί στους τροϊκανούς και τους διεθνείς τοκογλύφους, το τελευταίο που θέλει να χτυπήσει η νέα τάξη πραγμάτων είναι και το πιο δύσκολο: την ψυχή και το πνεύμα του Έλληνα. Για το λόγο αυτό θέλουν να τινάξουν στον αέρα τούς τρεις πυλώνες της ταυτότητας μας: Τη θρησκεία, την πατρίδα και την οικογένεια. Και αν η πατρίδα έχει χτυπηθεί με τόσους διαφορετικούς τρόπους, έργα θολοκουλτουριαρέων σαν του κυρίου Ροΐδη έχουν στόχο τη θρησκεία μας. Όσο για την οικογένεια θα σας υπενθυμίσουμε απλώς δύο έργα που παίχτηκαν αυτό το καλοκαίρι στα αρχαία μας θέατρα (και πάλι με δικά μας λεφτά, με χρήματα του απλού Έλληνα φορολογουμένου). Στο ένα με την ονομασία «Οιδίποδας Τύραννος» ένας βασιλιάς σκοτώνει τον πατέρα του και κάνει σεξ με την μάνα του, ενώ σε ένα άλλο με τον τίτλο «Μήδεια», μια ξένη πριγκίπισσα σκοτώνει τα παιδιά της και στο τέλος φεύγει ατιμώρητη. Όπως γράψαμε παλαιότερα σε άρθρα σχετικά με τις δύο παραστάσεις, τέτοια άρρωστα κατασκευάσματα έχουν σαν μοναδικό στόχο να δηλητηριάσουν την ψυχή του Έλληνα».
Μετά το σάλο που προκλήθηκε, η «Εποχή» εξασφάλισε αποκλειστικές δηλώσεις του συγγραφέα. Ο Εμμανουήλ Ροΐδης μάς δήλωσε σε αποκλειστικότητα: «Είμαι νεκρός. Αφήστε με ήσυχο».
(Το παραπάνω κείμενο είναι προϊόν σάτιρας. Οποιαδήποτε ομοιότητά του με πραγματικά γεγονότα ή πρόσωπα οφείλεται αποκλειστικά σε έλλειψη φαντασίας).
(Στην εφημερίδα Εποχή)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου