Τον Δεκέμβριο του 1930, στην κινηματογραφική πρεμιέρα του «Ουδέν νεώτερον από το Δυτικό μέτωπο» του Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, οι ναζί, υπό την ηγεσία του Γκέμπελς, οργάνωσαν εκδηλώσεις ενάντια στην ταινία, εισέβαλαν στον κινηματογράφο, πετούσαν αμπούλες βρόμας και άφηναν ελεύθερους αρουραίους και εν τέλει πέτυχαν την απαγόρευση της ταινίας.
Πίτερ Γκέι, Η πνευματική ζωή στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης
Ενημερώθηκα για την επιστολή-απάντηση του Μητροπολίτη Σεραφείμ Πειραιώς στο άρθρο με τίτλο «Αφορίζοντας την πεολειχία», την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου, λίγες ώρες πριν τη συγκέντρωση έξω από το θέατρο Χυτήριο και λίγες ώρες πριν την κατάθεση μήνυσης του Μητροπολίτη ενάντια στη συγκεκριμένη παράσταση στο Α.Τ. Ομονοίας, συνοδεία της Χρυσής Αυγής. Στην απάντησή του ο Μητροπολίτης υπερασπίζεται την επιστημονική ορθότητα και σημασία της δημοσίευσής του, μάς προειδοποιεί για τους κινδύνους των συγκεκριμένων πρακτικών και για κάποιο λόγο προσθέτει τις απόψεις του για την «πρακτική της ομοφυλοφιλίας», γνωστή και ως «ψυχοπαθολογία περί το γενετήσιο ένστικτο», αναφορά άσχετη με τα προηγούμενα κείμενα.
Παρόλα αυτά, η επιχειρηματολογία του άρθρου που δημοσιεύσαμε δεν είχε σχέση ούτε με την επιστημονική ορθότητα ούτε με τις πεολειχίες, αντίθετα εστίαζε στο πώς ένα δεδομένο (στη συγκεκριμένη περίπτωση, επιστημονικό δεδομένο) μπορεί να χρησιμοποιηθεί καιροσκοπικά και κατά το δοκούν αρκεί να επιβεβαιώνει απόψεις και συμπεράσματα που ήδη υπάρχουν (τονίζοντας τις δηλώσεις του Μητροπολίτη απέναντι στο CERN) και δεύτερον στο πώς μέσα σε ένα κλίμα γενικευμένης συρρίκνωσης των πολιτικών, εργασιακών και ανθρωπίνων ελευθεριών και δικαιωμάτων, ο καθένας που αισθάνεται πως έχει ένα μερίδιο εξουσίας μπορεί να συμμετάσχει στη χάραξη νέων περιορισμών και αποκλεισμών. Και τα δύο συμπεράσματα επιβεβαιώθηκαν λίγες ώρες αφού έφτασε η απάντηση του Μητροπολίτη στα γραφεία της «Εποχής».
Μήνυση συνοδεία Χ.Α.
Όσον αφορά την κατάθεση μήνυσης εκ μέρους του Μητροπολίτη συνοδεία βουλευτών της Χ.Α. ενάντια στην παράσταση «Corpus Christi», ο μητροπολίτης χρησιμοποιεί όχι ένα επιστημονικό δεδομένο αλλά μια πολιτική του θέση κατά περίπτωση. Σε άρθρο του με τίτλο «Ο Μητροπολίτης Πειραιώς για Εθνικισμό και Εκκλησία», δημοσιευμένο στον επίσημο διαδικτυακό τόπο της μητρόπολης Πειραιώς το καλοκαίρι του 2012 έγραφε: «Όσον αφορά στο ερώτημα εθνικοσοσιαλισμός στην ορθοδοξία οι έννοιες είναι ασύμβατες και αντιθετικές γιατί ο εθνικοσοσιαλισμός σαν βιοθεωρία είναι παγανισμός και αποκρυφιστικό περίπαιγμα που εξ αντικειμένου αντιπαρατάσσεται στο σώμα του Χριστού όπως ιστορικά καταδείχθηκε». Παρόλα αυτά η συνοδεία τεσσάρων βουλευτών της Χρυσής Αυγής στο Α.Τ. Ομονοίας κατά την κατάθεση της μήνυσης δεν κρίθηκε «ασύμβατη» και «αντιθετική», αφού την προηγούμενη μέρα τα μέλη της Χ.Α. είχανε δώσει τα χριστιανικά τους διαπιστευτήρια τραμπουκίζοντας κουλτουριαρέους και δέρνοντας διαφωνούντες. Προφανώς οι χαρακτηρισμοί «μαλάκες ηθοποιοί του κώλου», «αδερφές ξεσκισμένες» κ.τ.λ. του βουλευτή Ηλία Παναγιώταρου, αναδεικνύουν το ποιμαντικό έργο της Χρυσής Αυγής, το οποίο την φέρνει πιο κοντά στην εκκλησία. Ο εθνικοσοσιαλισμός, λοιπόν, δεν είναι και τόσο κακός, αρκεί να λειτουργεί ως τάγμα εφόδου των δικών μας απόψεων.
Τόσο η μήνυση όσο και η ταύτιση και η συμπαράσταση του μητροπολίτη σε όσους συγκεντρώθηκαν έξω από το χώρο όπου παίζεται η παράσταση «Corpus Christi», αποδεικνύει πως το δεύτερο συμπέρασμα, η επιθυμία δηλαδή ενός μέρους της εκκλησίας να συμμετάσχει στους περιορισμούς και την ανελευθερία της εποχής, ήταν και αυτό ορθό.
Για το Χυτήριο
Χρειάζεται να αντιληφθούμε πως οι επιθέσεις που βιώνουμε τους τελευταίους μήνες ενάντια στην ελευθερία της έκφρασης δεν είναι μια σειρά μεμονωμένων περιστατικών (όπως παλαιότερα οι υποθέσεις «Τελευταίος πειρασμός», Outlook, Art Athina κ.τ.λ. ανάμεσα στις οποίες μεσολαβούσαν μεγάλες χρονικές αποστάσεις), αλλά συνεχείς και αλληλεπικαλυπτόμενες εκφάνσεις μιας συστηματικής και κλιμακούμενης προσπάθειας περιορισμού των ελευθεριών. Συντηρητικοί άνθρωποι και σκοταδιστές υπάρχουν παντού (αντίστοιχες εκδηλώσεις υπήρξαν και στην πρεμιέρα του «Corpus Christi» στη Νέα Υόρκη) και δεν αποτελούν νέο φαινόμενο για την Ελλάδα. Η παράμετρος που αλλάζει τα δεδομένα είναι η προσπάθεια της Χρυσής Αυγής να προσεταιριστεί αυτά τα φαινόμενα, διεκδικώντας για τον εαυτό της το ρόλο του κριτή για το τι επιτρέπεται και τι όχι στην πολιτιστική παραγωγή και μάλιστα να επιβάλλει την άποψή της με τη βία. Η παρουσία της Χρυσής Αυγής στο Χυτήριο καθώς και ο τρόπος με τον οποίο έδρασε, δεν αποτελούν τίποτα παραπάνω από ένα επικοινωνιακό και λαϊκίστικο τρικ. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως οι εκπρόσωποί της, τη δεύτερη μέρα, επέλεξαν να μην εμφανιστούν στο θέατρο, αλλά να παρέμβουν στα τηλεοπτικά πάνελ διαφημίζοντας τον εαυτό τους σε ευρύτερα ακροατήρια. Ο πραγματικός κίνδυνος προκύπτει από το ιστορικό δεδομένο πως όταν ο συντηρητισμός κατεβαίνει στο δρόμο και υιοθετεί βίαιες και επιθετικές πρακτικές, τότε ριζοσπαστικοποιείται και συνορεύει επικίνδυνα με το φασισμό ή το ναζισμό που πρεσβεύει και εφαρμόζει η Χρυσή αυγή.
Τα γεγονότα στο Χυτήριο απέδειξαν, και μάλλον κατάφεραν να πείσουν ένα ευρύτερο ακροατήριο, πως η Χρυσή Αυγή δεν είναι ένα φαινόμενο που απειλεί μόνο τους μετανάστες, τους αριστερούς, τους αναρχικούς ή τους ομοφυλόφιλους. Η Χ.Α. απειλεί όποιον η ίδια θέτει απέναντί της ως διαφωνούντα, ως εχθρό ή απλώς ως Άλλο. Και τα γεγονότα απέδειξαν πως ο κατάλογος των Άλλων αν δεν βρει αντίσταση συνεχώς θα μεγαλώνει…
(στην εφημερίδα Εποχή)
Η επιστολή
Λάβαμε την παρακάτω επιστολή από τον Μητροπολίτη Πειραιώς ως απάντηση στο κείμενο του συνεργάτη μας Θωμά Τσαλαπάτη με τίτλο «Αφορίζοντας την πεολειχία».
Την παραθέτουμε.
Ανέγνωσα το περιπαικτικό και απαξιωτικό σχόλιό Σας πού αφορούσε το κείμενό μου, με το οποίο εφιστούσα την προσοχή για τις δεινές επιπτώσεις από την παράχρηση των σωματικών οργάνων.
Προέβαλα, έστω και αν δεν συμφωνούσα με την ορολογία, δύο δημοσιεύματα της ιατρικής επιστημονικής κοινότητας, πού ισχυροποιούσαν την ταπεινή μου πρόταση και θα ήθελα, παρ’ ότι γνωρίζω ότι μιλάω σε «ώτα μη ακουόντων», να Σας πως με ειλικρινή αγάπη στα πρόσωπά Σας, έστω και αν δεν το πιστεύετε, ότι εκόντες άκοντες είσθε οι μεγαλύτεροι ευεργέτες μου και ότι οι λοιδωρίες Σας, έστω και αν δεν το αντιλαμβάνεσθε, προς καιρόν θα είναι ο μεγαλύτερος δήμιός Σας.
Δεν πρωτοαναφέρθηκα στο θέμα της παράχρησης των οργάνων του ανθρωπίνου σώματος τώρα. Είναι μόνιμος και συνεχής η αναφορά μου σε αυτό, διότι το ανθρώπινο σώμα συνιστά αναπόσπαστο τμήμα της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας, κατά δε την πίστη μας αποτελεί τον «ναόν του Παναγίου Πνεύματος».
Θεωρώ ότι λογικός άνθρωπος δεν είναι δυνατόν να αποδέχεται ότι η υπερμαθηματική ακρίβεια, λειτουργικότητα και ενοείδεια της βιοχημείας του ανθρωπίνου οργανισμού, που προϋποθέτει αναποδράστως σκέψη, προέρχεται από το τίποτα και τον κανένα, και ειδικώτερα η θαυμαστή λειτουργία και αλληλοεπίδραση της υποφύσεως, του υποθαλάμου, των επινεφριδίων και των γεννητικών αδένων δεν μπορεί να είναι προϊόν τύχης ή άλογης και ασυνείδητης φυσικής επιλογής. Ως Επίσκοπος δεν είναι δυνατόν να εναντιούμαι στην υγιά σεξουαλικότητα εντός του μεγάλου μυστηρίου του Γάμου, αλλά οφείλω σαν ποιμένας να καταδεικνύω τις τραγικές αποκλίσεις από την ανθρώπινη φυσιολογία που αναποδράστως απομειώνουν την αθάνατη ανθρώπινη ψυχή και φυσικά ουδέποτε απομείωσα την αληθή επιστήμη που αποτελεί έργο της θεόσδοτης ανθρώπινης λογικής ιδιότητος της κατ’ εικόνα Θεού κτισμένης ανθρώπινης ψυχής αλλά επισημείωσα την φαιδρότητα της ψευδούς επιστήμης πού γίνεται όχημα και άθυρμα της αθεϊστικής προπαγάνδας.
Για τις σχετικές μου δηλώσεις («Veto» 20/12 2009) τα ομοφυλοφιλικά σωματεία με κατεμήνυσαν για δήθεν προσβολή της τιμής τους και απηλλάγην με την υπ’ αριθμ. 455/2011 Διάταξη του Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών. Θα έπρεπε όμως προτού σύρετε τις «ωραίες» γραμμές Σας να κάνατε μια «βολτούλα» μέχρι το ογκολογικό Νοσοκομείο «Μεταξά», που συχνά επισκέπτομαι, για να φρίξετε με νέους και νέες που τους αφαιρούν το λάρυγγα, την υπερώα και που έχουν τραχειοστομία, αποτελέσματα της άφρονος παραχρήσεως του σώματός των ή να συζητήσετε με ειδικούς ιατρούς για την «αναβίωση» φοβερών αφροδισίων νοσημάτων και τότε ίσως αντιλαμβανόσαστε και την προσωπική Σας ευθύνη σαν διαμορφωτές της κοινής γνώμης.
Ασφαλώς οι άνθρωποι, με τις όποιες επιλογές τους και την κατάχρηση της ελευθερίας τους, δεν τιμωρούνται από τον Πανάγιο Θεό αλλά από τον υπάρχοντα πνευματικό Νόμο και την ασέβεια στο ιερό πρόσωπό τους. Μήπως δεν γνωρίζετε ότι όλη η πρακτική της ομοφυλοφιλίας, ανδρικής και γυναικείας, εδράζεται στην παράχρηση των σωματικών οργάνων και ότι νομοπαρασκευαστική επιτροπή του Υπουργείου Δικαιοσύνης «ετοιμάζει» επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και μεταξύ ομοφύλων ζευγαριών! Δηλαδή, η θεσμοθετημένη πολιτεία νομιμοποιεί «ηθικά» την παράχρηση του ανθρωπίνου σώματος και την ψυχοπαθολογία περί το γενετήσιο ένστικτο και αυτό δεν Σας απασχολεί, ενώ αποβαίνει τραγική οδός πόνου και αφόρητης οδύνης για τους συνανθρώπους Σας που παγιδεύονται σε μια τέτοια αλλοτρίωση της προσωπικότητός τους.
Εύχομαι ειλικρινά ο Θεός να μη «στήση» στις ψυχές Σας την αμαρτία αυτή.
Ο Μητροπολίτης Πειραιώς
Σεραφείμ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου